KA01 – řízení projektu
V případě aktivity, jejíž náplní je řízení projektu, dochází průběžně k plánování, realizaci a kontrole všech činností, které projekt obsahuje a které směřují k naplnění jeho cílů, zajištění výstupů projektu a dosažení monitorovacích indikátorů.
KA02 – vzdělávání pracovníků
Cílem aktivity zaměřené na vzdělávání pracovníků je rozvoj znalostí, zkušeností a dovedností pracovníků působících na Fakultě managementu, jenž povedou ke zvyšování kvality výuky. Od počátku projektu bylo realizováno 34 školení, kurzů či jiných vzdělávacích akcí v oblasti zvládání zátěže, pedagogických dovedností, odborného specifického know-how, prezentačních, mediálních a rétorických dovedností, statistických a ekonomických metod, citací a využívání zdrojů, práce s novými softwarovými programy a výuky cizích jazyků. Část těchto akcí (37) byla realizována v prostorách Fakulty managementu či v prostorách pražských fakult, z části (21) se jednalo o externí vzdělávací akce, pořádané vybranými vzdělávacími institucemi a organizacemi. V případě školení probíhajících v prostorách VŠE se jednalo převážně o skupinové vzdělávací akce. Školení pořádaná mimo VŠE měla převážně charakter individuálních výukových akcí zaměřených na rozvoj odborného specifického know-how. Od roku 2020 jsou v rámci této aktivity realizována školení a worshopy také v on-line prostředí (dosud celkem 6 akcí), a to z důvodu platných vládních nařízení vydaných v souvislosti s pandemií COVID-19. Do těchto vzdělávacích akcí se zapojilo celkem 46 akademických i ostatních pracovníků Fakulty managementu. V rámci projektu byl vytvořen on-line systém pro evidenci a správu školení, v němž mohou pracovníci zapojených fakult najít aktuální nabídku školení realizovaných v rámci projektu, a v němž se na vybraná školení mohou přihlásit.
KA03 – podpora podnikatelství
Klíčová aktivita podpora podnikatelství se zaměřuje na získávání pracovních zkušeností, podporu rozvoje praktických dovedností a zvyšování kompetencí potřebných pro uplatnění studentů a absolventů na trhu práce. Dále se zaměřuje na poradenskou činnost v oblasti podnikání, která podporuje rozvoj podnikatelských kompetencí studentů a absolventů. V této aktivitě bylo pro studenty Fakulty managementu uspořádáno celkem 36 odborných workshopů a přednášek na nejrůznější témata. Jejich cílem je především přenos zkušeností z praxe. Akcí tohoto typu se od počátku projektu zúčastnilo 544 studentů a 20 odborníků z praxe. Kromě workshopů a přednášek se mohou studenti Fakulty managementu zúčastnit také odborných exkurzí ve vybraných společnostech. Do této doby bylo realizováno 11 odborných exkurzí, kterých se zúčastnilo celkem 206 studentů. Tyto akce pro studenty jsou plánovány vždy na začátku každého semestru a studenti jsou o nich průběžně informováni formou osobních pozvánek v rámci vyučovaných odborných předmětů, tištěných pozvánek, resp. plakátů umístěných v prostorách fakulty, e-mailových pozvánek rozesílaných přímo studentům a také prostřednictvím skupiny na sociální síti Facebook s názvem Praxe na Fakultě managementu VŠE. Důležitým subjektem pro podporu studentských praxí je Jihočeský vědeckotechnický park (JVTP), s nímž byla koncem roku 2017 podepsána Deklarace o spolupráci. Právě ve spolupráci s JVTP byla zrealizována již dvě kola soutěž studentské odborné činnosti, během nichž měli studenti možnost naučit se prezentovat své záměry a zdokonalit se nejen v praktických dovednostech, ale také v komunikaci a spolupráci. Tato obě kola soutěže vyvrcholila Konferencí studentské vědecko-odborné činnosti v dubnu 2019 a v on-line prostředí v dubnu 2020.
KA05 – podpora studia
Poměrně významnou aktivitou je podpora studia, jejímž cílem je vytvořit moderní studijní pomůcky pro studenty kombinované formy studia (v bakalářském i navazujícím magisterském stupni studia), a tím zvýšit kvalitu poskytovaného vzdělávání, úspěšnost studia i připravenost absolventů pro praxi. Je dbáno na to, aby byly využity takové způsoby přenosu informací, které jsou studentům blízké a umožní reflektovat požadavky dnešní doby. Do tohoto okamžiku bylo vytvořeno 877 studijních pomůcek různých typů, které studenti v realizovaném dotazníkovém šetření označili za nejoblíbenější, resp. nejvíce vyhovující jejich studijním potřebám. Takto vytvořené studijní pomůcky jsou využívány při výuce akreditovaných předmětů vyučovaných od akademického roku 2019/2020.
KA07 – podpora spolupráce s Alumni
Cílem činností realizovaných v rámci aktivity zaměřené na podporu spolupráce s Alumni je vytvoření vhodných nástrojů pro zpětnou vazbu VŠE týkající se úspěšnosti jejích absolventů, podporu spolupráce s absolventy a zavedení postupů umožňujících aktivní zapojení absolventů do studijních procesů. Posílení vazby mezi praxí a vzděláváním lépe připraví absolventy na zapojení na trhu práce a poskytne lepší přehled o vývoji na trhu práce. Za tímto účelem bylo na Fakultě managementu zorganizováno 5 neformální akce s dalšími doprovodnými akcemi, např. neformální setkání studentů, pracovníků a absolventů v rámci 25. výročí existence vysokoškolské výuky v Jindřichově Hradci nebo Homecoming 2018 – přijďte zpátky domů. Dále bylo uspořádáno 5 akcí na podporu setkávání studentů s úspěšnými absolventy za účelem sdílení zkušeností z praxe v oblastech, ve kterých působí. Tyto akce byly studenty vnímány velmi pozitivně a byl o ně velký zájem. Průběžně jsou v rámci této aktivity sbírána data od absolventů formou dotazování při promocích a on-line dotazováním. Dotazník obsahuje jak otázky týkající se jejich adaptace na trhu práce, tak otázky umožňující zpětně zhodnotit využitelnost vybraných aspektů nabytých teoretických znalostí v pracovním procesu. Výsledky byly zpracovány do formy zprávy z dotazování. Dále byla zpracována analýza adaptace absolventů na trhu práce, využívající výsledky dotazování za roky 2018 a 2020. V rámci této aktivity byla rovněž vytvořena skupina na sociální síti Facebook s názvem Klub absolventů Fakulty managementu VŠE. Ta sloužila jako hlavní komunikační kanál mezi fakultou a jejími absolventy až do doby, kdy byla koncem roku 2019 dokončena webová platforma Klub absolventů Fakulty managementu VŠE. V průběhu roku 2020 byla část prostor Knihovny FM VŠE přetvořena na tzv. Absolventský obývák, tedy prostor, který slouží jako zázemí pro absolventy FM VŠE, kteří zavítají zpět na fakultu. Společně s informačním koutkem, který je umístěn rovněž v Knihovně FM VŠE, slouží tento prostor také pro informování absolventů o dění na fakultě. V rámci projektu byly rovněž realizovány dvě účasti na zahraničních mezinárodních akcích, zabývajících se problematikou Alumni.
KA08 – internacionalizace vysokoškolského prostředí
V rámci klíčové aktivity internacionalizace vysokoškolského prostředí usiluje Fakulta managementu především o zvyšování počtu zahraničních mobilit studentů i pracovníků, o podporu zájmu zahraničních studentů o studium na Fakultě managementu a o navázání dalších zahraničních partnerství. Na podporu informovanosti studentů a přenosu zkušeností ze zahraničních výjezdů bylo dosud na fakultě zorganizováno 11 akcí, např. přednáška Čína očima stážistů v koncernu Volkswagen. Již čtyřikrát proběhla v prostorách fakulty vícedenní akce s názvem International Days, jejímž hlavním cílem bylo upozornit studenty na možnosti zahraniční mobility a rovněž jim umožnit získat informace od studentů, kteří již zahraniční výjezd absolvovali. Jednalo se o sadu krátkých přednášek a besed, které byly doplněny akcemi se zapojením zahraničních studentů. Poslední tato akce byla nově realizována on-line formou, vzhledem k nastalé epidemiologické situaci v souvislosti s pandemií COVID-19. Pro lepší sdílení zkušeností mezi vyjíždějícími studenty byla založena skupina na sociální síti Facebook s názvem Zahraniční pobyty FM VŠE. Průběžně realizovanou aktivitou je informační a administrativní podpora vyjíždějícím studentům a akademických pracovníkům fakulty. Tato podpora primárně zahrnuje zodpovídání dotazů, pomoc při plánování a administraci výjezdu ve všech jeho fázích, administraci žádostí o finanční podporu, aktualizaci informací na webových stránkách fakulty a rovněž i řešení problémů s výjezdy. Pro podporu výjezdů byla v rámci projektu vytvořena řada informačních míst, např. velkoformátová malba zachycující místa, kam studenti FM VŠE již realizovali své výjezdy, nebo několik informačních stojanů, které prezentují aktuální dění v oblasti mobility. Podporována je rovněž účast řešitelů na akcích typu International Staff Week realizovaných na vybraných zahraničních univerzitách v Bratislavě, Mariboru, Tallinnu a Sheffieldu. Tyto akce jsou brány jako vhodná příležitost k navázání spolupráce nejen s pořadatelskou organizací, ale také dalšími univerzitami v rámci Evropské unie. To konečně reflektují uzavřená memoranda o spolupráci s Faculty of Business Management, University of Economics in Bratislava, School of Economics and Business, Kaunas University of Technology a zcela nedávno s ISEG – Lisbon School of Economics and Management, University of Lisbon.
KA10 – tvorba systémů řízení a zvyšování kvality a příprava akreditací
Cílem další klíčové aktivity je zavedení provázaného systému řízení a zvyšování kvality, který vychází z mezinárodně ověřených postupů a principů a který umožní především kvalitativní posun všech procesů souvisejících s pedagogickou, tvůrčí a mezinárodní činností VŠE. Základním předpokladem pro fungování tohoto systému je rozvoj lidských zdrojů. Zpočátku se činnosti realizované v této klíčové aktivitě na Fakultě managementu soustředily zejména na úpravu vnitřního prostředí a procesů fakulty tak, aby odpovídaly nově schváleným předpisům. Další činnosti se soustředily na porovnávání rámce kvality daného systémem národních akreditací a vnitřního hodnocení kvality vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností VŠE. Následně byla vypracována analýza Pravidel systému zajišťování kvality vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností a vnitřního hodnocení kvality vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností VŠE. Výstup mimo jiné vymezuje pravomoci a odpovědnosti jednotlivých rolí, které jsou na Fakultě managementu se zajišťováním a vnitřním hodnocení vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností spojeny. Dále byly realizovány činnosti v oblasti průzkumu připravenosti vnitřního prostředí Fakulty managementu na další kroky k získávání akreditace AACSB. S počátkem roku 2018 byly na fakultě zahájeny rovněž aktivity věnované analýze fungování fakultního systému péče o lidské zdroje. Cílem bylo provést tuto analýzu nejen s ohledem na Pravidla systému zajišťování kvality vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností a vnitřního hodnocení kvality vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností VŠE, ale zejména s ohledem na požadavky akreditace AACSB. Analýza byla dokončena v prosinci roku 2018 a následně byla projednána na schůzce Vedení FM VŠE a Akreditační rady FM VŠE. Vybraná doporučení byla implementována již při hodnocení pracovníků v průběhu roku 2019. Přijatá opatření vedla k naplnění požadavků v rámci Systému péče o lidské zdroje a jejich rozvoj na FM a k vytvoření a pravidelné aktualizaci individuálních Plánů rozvoje lidských zdrojů na FM. Oba tyto dokumenty byly dokončeny v prosinci 2019.
KA11 – efektivní a projektové řízení
V rámci klíčové aktivity věnované efektivnímu a projektovému řízení je Fakulta managementu zapojena pouze do činností souvisejících s rozvojem projektového řízení, včetně posílení kompetencí při řízení projektů. Dosavadní snahy řešitelů spočívaly především v přípravě podkladů k návrhu koncepce projektového řízení na Fakultě managementu a sběru a analyzování informací o potřebách zaměstnanců v oblasti projektového řízení. Koncem roku 2020 byla finalizována Analýza stávajícího stavu projektové agendy na Fakultě managementu, jakožto podpůrný materiál pro vznikající Analýzu funkčnosti projektového řízení na útvarech FMJH. V rámci této aktivity byly rovněž realizovány dvě z pěti plánovaných pracovních návštěv pracovníků Fakulty managementu v akademických institucích po Evropě či v tuzemsku. První z nich se uskutečnila na Kaunas University of Technology – School of Economics and Business a byla zaměřena na získávání zkušeností a zvyšování znalostí a dovedností v oblasti standardů AACSB věnovaných efektivnímu strategickému řízení, které mohou být využity především při plnění strategických cílů Fakulty managementu a rozvoji v oblasti efektivního řízení na Fakultě managementu. Druhá byla realizována v sídle Biologického centra AV ČR, v. v. i. v Českých Budějovicích. Cílem jednání byla výměna zkušeností s projektovým řízením a možnosti implementace získaných poznatků do již fungujících systémů projektového řízení organizace FM VŠE.